هفت اقلیم

اندر احوالات هفت اقلیم از زمین و آسمان ،مردمان و شهرمان و...(از هر دری سخنی!)

هفت اقلیم

اندر احوالات هفت اقلیم از زمین و آسمان ،مردمان و شهرمان و...(از هر دری سخنی!)

هفت اقلیم

اندر احوالات هفت اقلیم از زمین و آسمان ، مردمان و شهرمان ،و هر آنچه که از شنیدنی ها و دیدنی ها و خواندنی ها مرا خوش و شاید ناخوش آید و خواهم که سخنی از آن به میان آورم ...

آخرین مطالب
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
آخرین نظرات

آخرین مطالب

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

 
آیت الله سید علی آقای قاضی(ره)،استاد عرفان علامه طباطبایی (ره) و آیت الله بهجت (ره)و...، شاگردانش را بدون التزام به حدیث عنوان بصری نمی پذیرفت و توصیه می کرد که حدیث عنوان بصری را بنویسید و بدان عمل کنید و همراه خود داشته باشید و هفته ای یکی دوبار آن را مطالعه کنید

(عکس از سایت نقد نیوز ،ارسالی از محمد هراتی  سایت :varesoon.ir)

...(امام صادق (ع) ) فرمود: «ای ابا عبدالله، دانش با دانشجویی به دست نمی آید، بلکه نوری است که خداوند آن را در دل هر کس که هدایتش را بخواهد قرار می دهد. پس اگر طالب علم هستی، اول در وجود خود به دنبال حقیقت عبودیت باش، و با به کار بستن علم آن را بجوی، و از خدا طلب فهم کن تا تو را بفهماند.»

گفتم: ای شریف، فرمود: «بگو: ای ابا عبداللّه.» گفتم: ای ابا عبداللّه، حقیقت عبودیت چیست؟ فرمود: «سه چیز است:...

متن کامل حدیث در ادامه مطلب...

برای آشنایی با معارف این حدیث اینجا کلیک کنید.

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۲ ، ۱۸:۰۶
موسی علی نژاد

 

شهادت امام موسی کاظم(ع) بر دوستدارن و سیعیان آن حضرت تسلیت باد

 

"دل ما کی به تو ایمان فراوان دارد

شیرِ در پرده به چشمان تو ایمان دارد"

شعر از حمیدر ضا برقعی

-----------------------------

"علی بن یقظین گوید: هارون در ادامه تلاشهایش برای تضعیف موقعیت اجتماعی حضرت و تحقیر وی در دید مردم، مردی را به همکاری دعوت نمود که از تردستی و جادوگری نیز بهره ای داشت و قرار شد او در مجلسی حضرت را خجلت زده سازد.
روز موعود فرا رسید و آن حضرت را احضار کردند، مجلسی معظم بود و با شکوه. هنگام پذیرائی همه بر سر سفره قرار گرفتند. آن مرد در مقداری از نانها نیرنگی خاصی بکار برده بود، آن نانها را مقابل حضرت گذاشتند. همین که خادم موسی بن جعفر (علیه السلام) خواست نانی را بردارد آن نان مقداری عقب تر پرید و هر نان نزدیکِ دست را که میخواست بردارد همین صحنه تکرار میشد و هر بار شلیک خنده هارون فضا را پر میکرد و همه نگاه ها متوجه حضرت و هارون و آن مرد مکّار شده بود و مجلس عجیبی بود.
لحظه ای بعد امام سربلند کردند و به تصویر شیری که روی پرده ای نقش بسته بود نگاه نمودند و محکم و رسا فرمودند: یا اسدالله خذ عدوالله (ای شیر الهی بگیر دشمن خدا را.) فوراً شیر عظیمی از پرده بیرون جست و آن مرد مکّار را درید. هارون و ندیمان از ترس بی هوش شدند و مجلس بهم ریخت.
وقتی هارون به هوش آمد و حالت عادی خود را باز یافت از آن حضرت درخواست نمود که: به حق من بر تو از تصویر شیر بخواه آن مرد را بازگرداند. حضرت فرمود: اگر عصای موسی سحر ساحران را بلعید بود باز میگرداند او هم بازگردانده میشد. کنایه از اینکه او بر اثر اعمال زشت خود بسزای کردارش رسید و حالا دیگر راه بازگشتی در کار نیست.

منابع: بحار الانوار، ج 48، ص 41 از عیون و امالی.
"

منبع مطلب: دانشنامه رشد

---------------------------

پیوست:

"دل ما کی به تو ایمان فراوان دارد

شیرِ در پرده به چشمان تو ایمان دارد"

شعر از حمیدر ضا برقعی

 

۴ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۲ ، ۰۰:۵۳
موسی علی نژاد

به نام الله

مکان :بیمارستان

زمان:  خرداد  1368

موضوع : اظهار بندگی یک بنده حقیقی

پیوست : دارد(مطلب +  مشاهده  یا دانلود  + صلوات در آخر نوشته)

توضیحات :

 عارف بصیر،عالم عامل،رهبر بزرگ و محبوب  انقلاب اسلامی ایران ،مرجع عالیقدر شیعیان ایران و جهان ،امام خمینی (ره) در حالی که در بیمارستان آخرین لحظات عمر خود را سپری می کند و به خاطر تاثیر داروها اکثر مواقع  خواب آلود است یا در خواب است ،درست وقت نماز بیدار می شود و می پرسد :وقت نماز شده؟ همراهان می گویند بله ،

ایشان با تمام ناتوانی ،خود را برای  اظهار عبودیت آماده می کنند ،برای نماز...الله اکبر...

پیوست یک :  "در کتاب رکوردهای گینس سال 2012 میلادی، نام امام خمینی(س) دو بار به عنوان رهبری محبوب، ثبت شده است. کتاب رکوردهای گینس که هر ساله نسخه  تازه‌ای از آن منتشر می‌شود در سال 2012، نام امام خمینی (س) را در بخش پرجمعیت‌ترین و باشکوه ترین استقبال‌ها و نیز گسترده‌ترین مراسم تشییع مردمی در طول تاریخ، ثبت کرده بود. " (ایسنا)

پیوست دو :  مشاهده یا دانلود فلیم نماز امام خمینی در بیمارستان با کمک همراهان .  مشاهده یا دانلود ازهفت اقلیم   (منبع سایت تبیان بوده و می توانید  فبلم های مرتبط دیگر رو از تبیان دانلود کنید)

پیوست  سه : نثار روح امام خمینی صلوات                اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۹۲ ، ۱۵:۳۹
موسی علی نژاد
توجه: این مطلب نوشته ای ساده،شخصی و معمولی از فردی معمولی است ، به احتمال زیاد هم تکراریه و هم بدون حرف تازه ! ولی خوب حرفیه که می خوام بگم پس می گم!  ممنون که اینجایید ولی خوب اگه بابت وقتی که صرف خواندن این مطلب کردید ناراحت شدید باید بگم حق دارید ناراحت بشوید! من که اولش گفتم حرفایی معمولیه...!  زنده باشید

 

خلاصه این نوشته:
در مناظره تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری خبری از چالش و بحث در مورد دیدگاهها نبود! (منظور بگم بگم نیست بلکه تلاش برای نشان دادن برتری دیدگاههاست!)
زمان محدود  نامزدها فرصت بیان محتوای رسا رو از نامزدها می گرفت و هم فرصت دریافت مناسب و مقایسه مناسب رو از مخاطبان می گرفت!
سوالاتی که چند جوابی بودند و نامزدها از بین آنها باید جواب رو انتخاب می کردند مفید نبودند که البته به خاطر اعتراضات نامزدهادر نیمه راه متوقف شد!
نمایش عکس بدون شرح در بخش دوم برنامه که نامزدها باید برداشت خودشون رو در مورد آن عکس بیان می کردند ایده ی جالب و  مناسبی بود

 

(به روز رسانی 1: امروز  92/03/11 ، بعد از مناظره ی دیروز ، چهار نامزد ریاست جمهوری نسبت یه سبک و مدل برنامه مناظره اعتراض کردند)

(به روز رسانی 2: 92/03/12 ، علیرغم اعتراض  مستقیم و غیر مستقیم اکثر نامزدها، باز صدا و سیما داره به شیوه های مختلف از نوع برنامه مناظره دفاع می کنه ! خیلی خوب می شد صدا و سیما  یک نظرسنجی پیامکی انجام می داد تا مشخص بشود که  مردم  چه می گویند! و کاش این نظرسنجی رو همون اواخر برنامه مناظره اجرا می کردند و  و آمار لحظه ای رو هم نشون می دادند!

( به روز رسانی  3 : 92/3/16،  برنامه ی دوم مناظره ی تلویزیونی دیروز نسبت به برنامه ی قبلی در زمان بندی و  امکان  تعامل نامزدها  تغییرات قابل توجهی کرده بود  و  حداقل تا حدود نسبتا قابل قبولی  انتقاد و بحث متقابل و نقد دیدگاه ها در این قسمت مشاهده شد . این تعامل صدا و سیما و تغییر حاصله قابل تحسینه هر چند کاش از اول چنین تعاملی وجود داشت

**************************************************

 

...کسی نمی خواهد نامزدها بیایند بگم بگم کنند!!ولی حداقل باید فرصتی باشه که راحت نظرات یکدیگر را به چالش بکشند یا نه؟!!! باید فرصتی باشه تا  تفاوت ها  از طریق بحث  و نقد  مشخص بشه؟!!...

امروز خلاقیت صدا و سیما گل کرده بود   و(بنا به گفته ی مجری برنامه مناظره نامزدهای ریاست جمهوری) بعد از مشورت با بسیاری از کارشناسان و اساتید و از بین حدود 20 مدل ،مدلی جهت برگزاری مناظره انتخاب شده که نه تنها من!!!!! بلکه اکثر نامزدها هم به  آن اعتراض داشتند!

شما رو  به خدا ببینید  8 نفر رو جمع کردند و هی سوال می پرسند آن هم با مهلت پاسخ  3 دقیقه ای و یا 1/5دقیقه ای برای هر نامزد! آن هم در باره ی مسائل مهم اقتصادی !

 و انتظار هم دارند هم نامزد بتواند راحت دیدگاهش رو بگوید هم مردم حرف ها و تفاوت ها  رو دریابند !!  فکر کنم بیشتر شنونده ها و بیننده ها در این صورت نمی توانند خوب جمع بندی کنند  هم به خاطر  نوع ارئه مطالب نامزدها و زمان کم و هم به خاطر پشت سر هم بودن مطالب نامزدها ،آ« هم به تعداد 8 نفر!  خوب بیننده انگار زیر یه بمبارانه!! بمباران عقیده و نظر  آن هم مسلسل وار!! و آن هم بدون تمرکز رو ی محور های خاص! چون زود به زود وقت تمام میشه و سوال بعدی می رسه!

تازه زمان  این برنامه با این نحوه ی نامناسب 2:45ساعت  بود! فکرش رو که می کنم می بینم با اون نحوه ی زمان بندی و این زمان طولانی کل برنامه شاید تنها چیزی که عاید بیننده شود خستگی و کلافگیه!!!

واقعا شیوه ی نامناسبی برای مناظره نامزدها انتخاب کردند !  هر چند مناظره ای هم در کار نبود فقط هر کس نظرش  رو می گفت چون...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۹۲ ، ۱۹:۵۵
موسی علی نژاد