هفت اقلیم

اندر احوالات هفت اقلیم از زمین و آسمان ،مردمان و شهرمان و...(از هر دری سخنی!)

هفت اقلیم

اندر احوالات هفت اقلیم از زمین و آسمان ،مردمان و شهرمان و...(از هر دری سخنی!)

هفت اقلیم

اندر احوالات هفت اقلیم از زمین و آسمان ، مردمان و شهرمان ،و هر آنچه که از شنیدنی ها و دیدنی ها و خواندنی ها مرا خوش و شاید ناخوش آید و خواهم که سخنی از آن به میان آورم ...

آخرین مطالب
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
آخرین نظرات

آخرین مطالب

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است

در این فضای جدی انتخابات و بحث های بسیار و حاشیه های بسیارتر   خواندن مطلب طنزی گویا  با طعم  سراسر سیاسی  بدون شک خیلی می چسبه! که ظنز را عالمی دگر است...

به نفل از خبر آنلاین

نوشته :شهرام شکیبا

"طنز/ اگر هاشمی و مشایی و... رد صلاحیت شوند

بالاخره قطار انتخابات در برهه حساس کنونی راه افتاد و ثبت‌نام‌ها تمام شد. هزار و یک جور آدم آمدند و ثبت‌نام کردند. از کفن‌پوش و پاپیون‌زده و شاپو به سر و داش‌مشدی گرفته تا جماعت جدی عرصه سیاست و حتی مرید و مراد و عارف و اصل و رهرو پا در راه و رئیس و مرئوس! آش آن‌قدر شور بود که رئیس جمهور هم از رئیس دفترش مرخصی گرفت تا با هم بروند وزارت کشور و با شدت هرچه تمام‌تر ثبت‌نام کنند.
حالا فرض کنیم که مثلاً هرکدام از کاندیداها رد صلاحیت بشوند، آن‌وقت چه اتفاقی می‌افتد؟
داود احمدی‌نژاد
با توجه به اینکه حاج‌داود داداش حاج‌محمود است و با توجه به اینکه علی‌رغم اختلاف نظر، اختلاف ظاهری ندارند، حاجی به شدت گرفتار می‌شود چون هرجا برود، همه شعار می‌دهند صل‌علی‌محمد، شبیه محمود آمد. لذا مجبور می‌شود برود عمل جراحی کند تا شبیه مشایی شود. آن‌هم مستلزم هزینه فراوان و وقت فراوان‌تر است.


ابراهیم اصغرزاده
اصولا اصغرزاده یک‌طوری است که هرطوری بشود، او یک طور دیگر می‌شود. احتمالاً این‌بار اصغرزاده با دوست‌هایش از دیوار شورای نگهبان می‌روند بالا و طی یک عمل انقلابی همه - حتی سعید حجاریان و ماکس وبر- را تأیید صلاحیت می‌کنند.


کامران باقری‌لنکرانی 
اگر کامران‌جان رد صلاحیت شود، رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار اطلاعیه می‌دهد و این عمل را آن‌هم در آستانه فصل تابستان که زمان رونق بازار «هلو»ست، به شدت محکوم می‌کند.


سعید جلیلی
احتمالاً بعد از رد صلاحیت جلیلی، کاترین اشتون هم به نشانه اعتراض استعفا می‌دهد. او به سرعت در یک اطلاعیه اعلام می‌کند که با توجه به اینکه مذاکرات هسته‌ای طول کشیده و من به دیدن ایشان عادت کرده‌ام، «تا سعید دوباره برنگرده واسة مذاکره، منم دیگه نمی‌رم سر کار؛ گفته باشم!»


غلامعلی حدادعادل
اگر حدادعادل رد صلاحیت شود، برمی‌گردد سر همان بیست، سی‌تا شغلی که دارد. اتفاق اصلی موقعی می‌افتد که حداد تأیید صلاحیت شود و مملکت بیست، سی تا مدیر کلیدی کم بیاورد.


اسفندیار رحیم‌مشایی
الهاک دیو و ریحانه جادو و شیر گویا و فولادزره دیو با والده و مرآت جنی و ملک شعبان و دیو قلعة سنگباران با موتور هوندا 125 به تهران حمله می‌کنند و با شعار زنده‌باد بهار، همه چمن‌های استادیوم آزادی را لگدمال می‌نمایند. بعد هم همه هنرپیشه‌های پیر و جوان به پرچمداری داریوش ارجمند، در حالی که سالار عقیلی برایشان سرود می‌خواند، خروج می‌کنند و جلوی شورای نگهبان با شدت هرچه تمام‌تر با هم عکس می‌گیرند اما در آن ایام پرکارترین شخص مملکت، رئیس جمهور است که باید مرخصی بگیرد و بیفتد دنبال کار رفیق. اگر هم نشد، لابد یک 10 روزی می‌رود دورکاری.


محمدرضا رحیمی
اگر رحیمی رد صلاحیت شود، به نشانه اعتراض 450 میلیون یورو به بازار ارز تزریق می‌شود تا دلار دوباره بشود 1000 تومان. بعد هم وثیقه می‌گذارند تا جوانفکر بیاید مرخصی و با هم به نفع مشایی انصراف می‌دهند. آنها اساساً آمده‌اند برای نیامدن.


محسن رضایی
با توجه به ثابت‌قدمی هرچه تمام‌تر رضایی در چندین دوره گذشته ریاست‌جمهوری و شدت حضور ایشان در عرصه، رضایی به سرعت یک اطلاعیه صادر می‌کند و از شورای نگهبان برای دقت فراوانشان که منجر به رد صلاحیت وی شده، تشکر و قدردانی می‌کند. بعد هم می‌رود که برای چهار سال بعد و چهارسال‌های بعدتر آماده شود. رضایی به قدری برای ریاست جمهوری دورخیز کرده است که هر دوره تا به خط آغاز می‌رسد، وقت می‌گذرد.


حسن روحانی 
اگر حسن روحانی رد صلاحیت شود، با ده‌ها پروتکل و بخشنامه و نظم خاصی به مدت 120 سال متمادی در نهایت آرامش به این موضوع اعتراض می‌نماید.

 
علی فلاحیان
اگر زبانم لال، دیوار و موش دیوار و گوش نامحرم نشود، خدای ناکرده، بلانسبت، رویم به دیوار، علی فلاحیان رد صلاحیت شود، دیگر در واقع موضوع «صلاحیت»، «رد» شده است.


محمدباقر قالیباف
اگر قالیباف رد صلاحیت شود، لج می‌کند. بچه طرقبه هم وقتی لج کند، پل را کج می‌کند. آن‌وقت پل صدر می‌رود توی تونل نیایش و تونل نیایش هم از وسط اتوبان رسالت سرش در می‌آید بیرون و می‌خورد به بن‌بست. معابر را آب می‌گیرد. آشغال‌ها سر کوچه می‌ماند. مرده‌شورخانه تعطیل می‌شود. 


مصطفی کواکبیان

اگر کواکبیان رد صلاحیت شود، جو نشاط در جامعه گسترده می‌شود چراکه عصبانی‌تر می‌شود. اصولاً کواکبیان هرچه عصبانی‌تر می‌شود، بانمک‌تر است لذا مملکت خنده‌بازار می‌شود و شور و نشاط انتخاباتی همه‌جا را فرا می‌گیرد. کواکبیان معلوم نیست چرا وقتی اخم می‌کند، از همه زوایا خندان به نظر می‌آید. حالا فکر کنید جماعت طرفدار هم بخواهند در حمایت از او تظاهرات کنند و بخندند... نگفتم مملکت خنده‌بازار می‌شود.


علی‌اکبر ولایتی
اگر ولایتی رد صلاحیت شود، دکتر پورحسین آرتروز گردن می‌گیرد چون ولایتی باز به شبکه 4 می‌رود و درباره تاریخ ایران و جهان صحبت می‌کند و پورحسین هم باید در تأیید سخنان ولایتی سر تکان دهد و مهره گردنش زودتر ساییده می‌شود.

 

هاشمی رفسنجانی

اگر هاشمی ردصلاحیت شود،موضوع و موضع طرفدارانش به کنار،کی می تونه جواب فائزه و حاج خانوم رو بده.بالاخص حاج خانوم که چند روز پیش اعلام کرده بود حاج آقا نباید نامزد ! بشه."

------------------------------

به نفل از خبر آنلاین

نوشته :شهرام شکیبا

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۱:۰۰
موسی علی نژاد
توجه: این مطلب نوشته ای ساده،شخصی و معمولی از فردی معمولی است ، به احتمال زیاد هم تکراریه و هم بدون حرف تازه ! ولی خوب حرفیه که می خوام بگم پس می گم!  ممنون که اینجایید ولی خوب اگه بابت وقتی که صرف خواندن این مطلب کردید ناراحت شدید باید بگم حق دارید ناراحت بشوید! من که اولش گفتم حرفایی معمولیه...!  زنده باشید

راستش هر چه هم با خودم کلنجار میرم که آخه مرد حسابی اونی که اون روز کنار مشایی بود و دستش رو بالا برد و گفت...

اخبار ساعت آخر ثبت نام ریاست جمهوری رو هر چند دقیقه یکبار  می دیدم.در اخرین دقایق  که مشایی  به همراه  احمدی نژاد برای ثبت نام آمد و باقی قضایا...

حالا که چند روز از ماجرا گذشته چیزی که باعث شد چند خط  حرف و حدیث ! بنویسم اینه که دیشب تو  اخبار 20:30  خود رئیس جمهور احمدی نژاد و دو نفر دیگر در مورد اقدامشان (اقدام  احمدی نژاد)مبنی بر همراهی مشایی در هنگام ثبت نام ،حرفایی زدند که بخصوص دفاع اقای الهام از  این اقدام احمدی نژاد برای من مایه ی تعجب گردید.

هم  بقایی و هم آقای الهام  مثل خود رئیس جمهور در روز مذکور، گفتند چون احمدی نژاد در مرخصی بوده پس هیچ ایرادی ندارد  و   الهام اضافه کرد   چون رئیس جمهور مسئولیت مستقیم در اجرای انتخابات ندارد باز هم این کار احمدی نژاد اشکالی ندارد و غیر قانونی نیست !

نمی دونم چرا از حرفای الهام زیاد تعجب کردم!شاید چون قبلا عضو حقوقدان شورای نگهبان بوده انتظار نداشتم این حرف رو بزنه! بالاخره  کارهای مجموعه دولت  مستقیم یا غیر مستقیم وصله به راس هیئت دولت "رئیس جمهور" و وزارت کشور هم که در برگزاری انتخابات دخیله و در راسه!

به هر حال در اینکه مشایی مورد حمایت احمدی نژاد بوده و هست شکی نیست  و اصلا بحث سر این هم نیست که مشایی چگونه فردی است   حالا فرض کن مشایی نبود فلان نامزد دیگر بود سوال  اینه  که اینگونه اعلام حمایت شخص رئیس جمهور  از یک نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری آیا قانونی است؟آیا درست و شایسته است؟ حتی اگر گفته ی جناب الهام  را استدلالی محکم بدانیم  که رئیس جمهور نقش مستقیم در اجرای انتخابات ندارد، آیا این طرفداری  در این سطح از حکومت و و در عین دارا بودن نقش غیر مستقیم در اجرای انتخابات  درست و پسندیده است؟

در مورد غیر قانونی بودن که شورای نگهبان اعلام کرده که این  کار رئیس جمهور  تخلف بوده  و عنوان مجرمانه را بر آن اطلاق کرده  و قرار شده مراتب آن به قوه قضاییه اعلام شود .

در مورد دیگر نیز  من که این کار را اصلا شایسته و درست نمی دانم!

راستش هر چه هم با خودم کلنجار میرم که آخه مرد حسابی اونی که اون روز کنار مشایی بود و دستش رو بالا برد و گفت مشایی احمدی نژاد است و احمدی نژآد مشایی است! یک فرد معمولی بود درست مثل دیگران! یک  فعال سیاسی بود ! بالاخره خیلی چیزا بود ولی رئیس جمهور نبود! احمدی نژاد بود نه رئیس جمهور احمدی نژاد!  چون ایشان در مرخصی بودند ! ولی دلم و عقلم اصلا و ابدا رضایت نمی دهند که نه خیر!  حالا این قدر ها هم  می فهمیم ! یعنی چه ؟!این حرفا  چیه می زنید ! اسم احمدی نژاد  چه با پیشوند رئیس جمهور همراه باشه چه خالی باشه ،چه در مرخصی باشه یا سر کار ! تا آخرین روز ریاست جمهوریش در نزدم مردم به عنوان رئیس جمهور مطرحه و با این عنوان شناخته میشه!حتی اگه تو مرخصی تنهایی بره پارکی،کتابخانه ای ،مغازه ای  همه میگن احمدی نژاده ها همونی که رئیس جمهوره! و این عنوان هم شخصی نیست که برای علایق شخصی مصرف گردد! فتامل...

راستی  این وسط  چه بر سر واژه ی مظلوم بیطرفی آمده؟

در ضمن  در وبلاگ قلمدان    چند سوال خوب دیگر هم مطرح شده :

"آقای احمدی نژاد اگر در سال 84 آقای خاتمی چنین اقدامی را انجام میداد شما چکار میکردید؟ آیا هاشمی رفسنجانی و خاتمی نمیتوانستند چنین کاری را انجام دهند؟ آیا آنها هیچ نظری در مورد نامزدهای بعدی ریاست جمهوری نداشتند؟

راستی اگر یک مدیر ساده چنین کاری می کرد وزرای شما با او چه میکردند؟"

------------------------------

" این مطلب  فراموش کردن اقدامات  درست رئیس جمهور احمدی نژادنیست ، که  آنها در اذهان  منصفان  فراموش نمی شوند ولی با این حال بعضی حرف ها اگر گفته شوند بسیار بهتر است تا اینکه  در اذهان محصور گردند..."

------------------------------

یک مسافر
 

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۲:۴۱
موسی علی نژاد

صبح سر صبحانه : حلزون هنگامی که از سطحی عبور می کند ترشحاتی از خود بر جای می گذارد...

 مابین صبح و ظهر :حلزون از پوست شما محافظت می کند...

ظهر: ... بسته ی جدید حلزون با 50 درصد افزایش حجم و 20 درصد تخفیف...

مابین ظهر تا شب : (مثلا یکی از مصرف کنندگان):...من از کرم حلزون خیلی راضی ام...

اول شب: کرم حلزون ساخت ایران...این کرم حاوی عصاره ی ...

وسطای شب: کرم حلزون ...انتخاب ما سلامتی ش ماست...قیمت فقط 129000 هزار تومان


آخرای شب و صبح روز بعد تا آخرای شب فردا و پس فردا و پسان فردا و ...: حلزون ...حلزون...حلزون...

تعداد پخش آگهی در روز: تا دلت بخواد!! ( موخره ی خواندنی  مطلب پایین  عکس )

به روز رسانی:
بشتابید...بشتابید...آگهی جدید حلزون  رو از دست ندهید که نصف عمرتان بر فناست!!!...از ما گفتن  بود بعدا نگید نگفتید!!!!!!!
توضیح:  گویا به علت گسترش اعتراضات  بینندگان نسبتا محترم تلویزیون به حلزون!!!!! شرکت سازنده کرم های  عصاره ی حلزون  و تلویزیون  به خاطر احترام به این  مطالبات ،  و ایضا به خاطر توجه به سلامتی روح و روان و اعصاب و معصاب  بینندگان مذکور!! (همانگونه که به  سلامت پوست  بینندگان اهمیت می دهد )پخش سری جدید تبلیغات حلزون رو  اغاز کردند... تا  تا تنوعی در ریتم و نوع تبلیغ  ایجاد شود تا بلکه  حقوق بینندگان نیز رعایت شود اعصابشان کمی آرامش یابد  و معترضان نیز  کمی از اهمیت این آگهی ها آگهی یابند و این قدر سوسول بازی در نیاورند !!!!!!!... بشتاید آی خانه دار و بچه دار...
نکته ی الحاقی : حیف که دقت نکردم ببینم دقیقا هر آگهی حلزونی چقدر طول میکشه!...هر چند مشخصه بیشتر از یک دقیقه است ...حالا یه حسابدار می خواد که حساب کنه زمان پخش در تمام شبکه ها و البته پولی که گیر تلویزیون میاد!!!!!!!!

 

موخره  :

 1 -  بنا به گزارشهای غیررسمیjتایید نشده یا رسمی تایید نشده عده ای از بینندگان تلویزیون دچار حلزون هراسی شده اند چون شب ها همه اش کابوس حلزون را می بینند!

 درد دل یکی از آن بینندگان نسبتا محترم: بله آقا چه کنیم ما هم حلزونی شدیم  دیگه!!!  از بس صبح تا شب  قبل اخبار بعد اخبار قبل فیلم و سریال و  وسطا و آخرا  باز  تبلیغ حلزون رو دیدیم  دیگر از دست حلزون آسایش نداریم...

 

2 - عده ای از بینندگان باز نسبتا محترم  تلویزیون طی نامه ای سرگشاده  اعلام کرده اند که آقا جان این چه وضعشه ...هیچ دقت کردید که تلویزیون این اواخر هی داره محصولات  پوستی  (با گرایش بیشتر آرایشی ) پخش می کنه؟! نه جون ما دقت کردید؟!... اصلا این محصولات چقدر ضروری هستند که   ضرورتا صبح تا صبح روز بعد هی  آگهیش پخش میشه!...بله درسته پول تبلیغشو میدن ولی پس مسائل کلانی چون عدم گسترش مصرفگرایی غیرضروری  که از لوازم تمدن بازاری غربیه  ولی این آگهی ها تبلیغ همون مصرفگرایی هاست  چی میشه؟!نه واقعا چی میشه؟...حالا نمیگیم اصلا تبلیغ نشه ولی به اندازه  و  در جای مناسب و  ... در حد معرفی تبلیغ بشه نه اینکه ناخودآگاه بیننده نسبتا محترم رو مجبور به ثبت نام حلزون و ایجاد انگیزه های خرید آینده ای  نمود! این آگهی ها ما رو به یاد سایت های زرد و تبلیغات آنها می اندازد...بابا یه نگاهی به دور و برتان بیاندازید!!!!!!!

 

3 -باز بنا نوشته ی ستون شایعات  بعضی سایت های  ناشناس که نخواسته اند نامشان فاش شود عده ای از بینندگان دوباره نسبتا محترم  طی نظرسنجی ای  اعلام کرده اند که: ...بله آقا (یا خانم!) یه روز که خسته و کوفته اومدم خونه دیدم یک تبلیغ بلند بالا! از حلزون در تلویزیون پخش میشه ! نمی دانم چرا  فکر کردم که تلویزون ما ماهواره ای شده !!...نخندید آقا (یا خانم!)ما همسایه مون ماهواره داره و آنتنش (ببخشید بشقابشم جلو چشمه ! که بگه  من هستم اگر که اینجایم!) گفتم خط رو خط افتاده  و تلویزون نسبتا سنتی ما داره آگهی های ماهواره ای همسایه مون رو  پخش میکنه...یعنی چی آقا  چرا دستگیرم می کنید؟  چی رو کجا دیدم ؟ تبلییغ ماهواره ای  رو ؟... نه بابا من پاک پاکم ... تو ترک...گفتم که خونه همسایه مون...

 

4 - در همین فاصله ی نوشتن این مطلب عده ای از محترمان تماس گرفته و گفته اند که چرا بینندگان محترم تلویزیون را نسبتا محترم خطاب کرده اید؟ در جواب این عزیزان باید  گفت  که مرد مومن (یا زن مومنه!) اگه تلویزیون شما  و ما رو کاملا محترم حساب می کرد که دیگه به خاطر مشتی ریال! آگهی ای مثل تبلیغ حلزون را شب و روز مدام پخش نمی کرد که!...والله...شما ببینید بعضی وقتا از 5 شبکه ی در دسترس چهار تاش  آگهی پخش می کنند که سه تاش  حلزونیه! و اون یکی هم چند لحظه بعد حلزونی میشه!

(چی فرمودید؟ چرا 5 شبکه؟بله با عرض شرمندگی باید بگویم که هنوز در منطقه ما خبری از پخش دیجیتالی نیست! و ما هم که قانعیم و از پس دیدن 5 شبکه همه به زور بر می اییم! فقط یه چیزی، لا اقل کاش این مشت های ریال آگهی های حلزونی صرف گسترش پخش دیجیتالی (بخصوص در منطقه ی !)ما می شد. میشه که بشه؟

 

5 - تا سطر فوق را نوشتیم دیدیم موبایلمون زنگ خورد  و آن طرف خط یکی فرمود که :حله آقا جان شما این نوشته رو ننویس!پاک آبروی بعضی ها رو  برده یا می بره ...ماهم  چشم ! لابی می کنیم  خیلی زوووود  ظرف چند سال اخیر  منطقه ی شما دیجیتالی میشه ... عرضی نداری ؟ پس  فرمایشمان تمام!!"

 

6 - طبق اخبار ناموثق منابع  نه چندان آگاه!شرکت معروف گمنامی از دیار چین و ماچین  در راستای حمایت از سلامتی بینندگان نسبتا محترم تلویزیون وطنی اخیرا پودر و قرص ضد حساسیت  به حلزون ( همراه با بسته ی  رایگان  ضد خوابهای  حلزونی !) تولید کرده که به زودی از طریق آنان که به سلامتی مردم می اندیشند و درد هیچ گونه ریال و تومنی ندارند وارد کشور خواهد شد. و مژده که تبلیغات تلویزیونی این  محصول معجزه آسا نیز به زودی زود از رسانه ملی پخش خواهد شد...خوش به حال شما بینندگان نسبتا محترم...

 

7 - دیگه بسه ! برم تلویزیون رو خاموش کنم که باز داره میگه حلزون ...حلزووووووووون!!!!!!!!!!!!!

 

"یک مسافر"

=======================================================================

در این باره لینک زیر نیز حاوی مطالب خوبی می باشد

  یادداشت های یک خبرنگار

 

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۰:۵۸
موسی علی نژاد

 

 

به کجا چنین شتابان...

روزی فیلمی از تلویزیون می دیدم که در آن دو نفر در ساختمانی نگهبان شب بودند.یکیشون  مشغول بازی کامپیوتری بود از آن بازی های  اکشن اول شخص جنگی ! و اونجا هی داشت با شجاعت می جنگید و می کشت! و با شور و هیجان فریاد می کشید و واکنش نشان می داد!

اون دیگری فکر کنم مشغول کارهای معمولی بود نمی دونم  کیفشو می گشت  یا قهوه درست می کرد شاید هم دوربین ها رو چک می کرد...به هرحال بازی نمی کرد و شخصیتی معمولی داشت ،

در ادامه عده ای برای دزدی مسلحانه وارد ساختمان شدند و تیراندازی شد...اونی که قهرمان دنیای مجازی بود از ترس رفت گوشه ای زیر میز قایم شد !دست و پاش می لرزید و حتی نمی توانست درست اسلحه اش رو در دست بگیرد!!ولی اون همکارش  اسلحه رو برداشته بود و مبارزه می کرد!

اکنون در زمانه ای که هر چیزی دارد دیجیتالی می شود و جنبه ای مجازی به دنیای اطرافمان اضافه می شود  انسان هر لحظه بیشتر و بیشتر در خیال و مجاز فرو می رود  و لاجرم بیشتر و بیشتر از واقعیت دور می شود !

فکر که می کنم می بینم زیاد دور نیست روزی که پای آتاری می نشستیم و بازی هواپیما چه لذت زادی برای مان داشت  یا زیردریایی!!یک دسته بازی بود و صفحه ساده بازی در تلویزیون...اما حالا بازی ها چنان انسان را در خود می بلعند که مطمئنا دیری نمی گذرد که انسان آن قدر غرق در محیط بازی می شود که دیگر به سادگی نمی تواند

مرز بین بازی و و غیر بازی را مشخص کند ! و آن روز است که انسانی آن چنان را باید بیشتر شبیه ماشین دانست نه انسان! و خیال  و مجاز آنچنان در چشمش واقعی خواهد بود که واقعیت  واقعی! را وقعی نخواهد گذاشت !

خبرهای زیر مویدی بر بیشتر شدن ارتباط انسان با دنیای دیجیتال و محصولات آن  و  شروع  این نزدیکی و البته  اسارت  در دستان این دنیای دیجیتال است :

وسایل جدیدی جهت شبیه سازی هر چه بیشتر محیط بازی و درگیر کردن بازیکن در بازی توید شده اند:

...این تردمیل با هدستی که شامل دو مانیتور کوچک در مقابل چشمان کاربر است، طوری هماهنگ شده که دویدن کاربر بر روی آن و حرکات سر او -هر دو- در جهات مختلف، موقعیت شخصیت اول بازی در محیط دیجیتال را تغییر می دهد و به نوعی، کاربر در محیط واقعیت مجازی بازی می کند...منبع

 

...پژوهشگران آلمانی طی تحقیقی ثابت کرده اند که انسان ها نسبت به ربات ها احساس همدلی می کنند و این همدلی، صرف نظر از شکل ربات ها است؛ یک ربات دایناسور نما و یک ربات انسان نما هر دو بازخورد احساسی مشابهی را ایجاد کرده اند...منبع

 

...یک دختر 4 ساله در خانواده ای از اهالی جنوب شرق انگلیس، از 3 سالگی بر روی آیپد والدینش بازی های کامپیوتری انجام می داده و حالا دکتر روانپزشک او آقای ریچارد گراهام، بیماری "اعتیاد به آیپد" را در این کودک تشخیص داده. با دور شدن آیپد از او، نشانه های گوشه گیری در رفتارش مشاهده می شود که شامل کج خلقی و اوقات تلخی، و کارهای غیر قابل کنترل است... منبع

  و حالا به راستی چه بسیارند و بسیارتر نیز خواهند شد افرادی که قهرمان  هستند و یکه تاز در دنیای مجازی! با فلان قدر امتیاز و زرادخانه ای پر و پیمان ...!

قهرمانانی که به احتمال زیاد روزی بر آنها خواهد رسید در آینده ای نزدیک، که وقتی عصبانی شدند اگر هم اسلحه ای پیدا نکنند با مشت و لگد چنان بر اطرافیانشان ضربه خواهند زد که آنها را از هستی ساقط کنند و چون مرز خیال و واقعیت  را گم کرده اند با خود خواهند گفت مشکلی نیست که! واقعا که نمرده! فقط یک جونش رو از دست داده  و می تواند با جون بعدیش دوباره بیاید وسط بازی!!!

و از حالا باید به راستی گفت که ای انسان  به کجا چنین شتابان...

----------------------------

"یک مسافر"

 

۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۵ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۱:۵۵
موسی علی نژاد

سلام

خیلی وقته که می خواستم چند تا ازاین آگهی های طنز رو دروبلاگ بگذارم تا اینکه الان خواسته ام رو عملی کردم

جدا زبان طنز راستین  زبانی دیگر است...زبان نقد در کنار خنده و لبخند آن هم  با طعم ها و افزودنی هایی مجاز تامل و نفکر! و شاید آهی پر درد! که صد در صد هم طبیعیه!!!

*******************************************************************************

منتخبی از  کتاب مجموعه طنز"کتاب سوم"(نیازمندی های سیاسی،فرهنگی،اجتماعی ،اقتصادی،ورزشی،ارزشی و غیره):*

 

بادمجان مرغوب جهت چیدن دور انواع قاب موجود است.

موسسه شکوه دستمال

========================

محاسن عزیز خود را یک بار برای همیشه آنکادر کنید.

موسسه ترمیم محاسن دیپلمات زاده

========================

تور قله ی قاف

به همراه برنامه های استثنایی رویت عنقا

موسسه سیر هپروت

وابسته به بنیاد اکس افروزان

========================

این چیست این ،تین چیست این

این تور عرفانی است این

سفر به قونیه

اقامت در هتل شش ستاره

صفا در آنتالیا

========================

هو التواب

ترک اعتیاد شرپایی،به همراه شم ژدایی

مکان:ژلع شرقی پارک شهر

========================

دیگر نگران معضلات طبقاتی خود نباشبد

آسانسور فوری با قابلیت حضور در بالاترین طبقات

شرکت مهندسین صعود اندیش

========================

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۱:۰۰
موسی علی نژاد