هفت اقلیم

اندر احوالات هفت اقلیم از زمین و آسمان ،مردمان و شهرمان و...(از هر دری سخنی!)

هفت اقلیم

اندر احوالات هفت اقلیم از زمین و آسمان ،مردمان و شهرمان و...(از هر دری سخنی!)

هفت اقلیم

اندر احوالات هفت اقلیم از زمین و آسمان ، مردمان و شهرمان ،و هر آنچه که از شنیدنی ها و دیدنی ها و خواندنی ها مرا خوش و شاید ناخوش آید و خواهم که سخنی از آن به میان آورم ...

آخرین مطالب
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
آخرین نظرات

شنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۲، ۱۱:۰۳ ب.ظ

۳

چرا ،باید و نباید و کاش در رابطه با شرکت بیان

شنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۲، ۱۱:۰۳ ب.ظ

سلام

من زیاد با شرکت بیان آشنا نیستم و مثل بقیه از طریق خدماتی که ارائه می دهد(مثل همین سرویس بلاگ،ایمیل هد و موتور جستجوی سلام و مسابقه برنامه نویسی بیان  و صندوق) با اون آشنا هستم و می دانم که شرکتی خصوصی است که کارش درسته!(خدماتش عالیه) و این خدمات رو باید قدر دانست

این سرویس وبلاگ دهی بلاگ که کار شرکت بیان است آنقدر خوب و حرفه ای طراحی شده که من واقعا حیفم میاد که ازش تعریف نکنم!! و تا بحال هم بنا به توصیه من چندین نفر به اینجا مهاجرت کرده اند(البته بدون دعوت نامه!) .واقعا جای تشکر دارد چون من وقتی می بینم سرویسی چنین عالی آ« هم با پسوند  دات آی آر  و با دیتا سنترهایی که در ایران قرار دارند چنین امکاناتی رو با محیطی کاربر پسند و با سرعتی خوب ارائه می دهند خیلی خیلی خوشحال  می شوم و به نوعی احساس غرور می کنم! و فکر می کنم اگر مشکل خاصی نباشد باید از این خدمات حمایت کرد .در زیر دو مورد خواندنی از رفتار شرکت بیان رو در مقابل صدا و سیما و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آورده ام

بهانه نوشتن این نوشته اینه که در بلاگ رسمی بیان دیدم که از رسانه ملی آمده اند برای مستند سازی در مورد این شرکت به عنوان شرکتی  که توسط چند جوان نخبه به اینجا رسیده ولی ...بهتره اون قسمت مهمش رو که به نظرم خیلی جالبه و بیانی ها خوب جواب صدا و سیمایی ها رو داده اند ،خودتون بخونید و ببینید آیا شایسته نیست که بهتر از این  از شرکت های نوآوری مثل بیان حمایت کرد؟

"چند وقت پیش تهیه کننده یکی از برنامه های زنده و مطرح تلویزیون در تماس با بیان اعلام کرد که برای ارائه الگو به جوانان و امید بخشی به مردم قصد دارد مستندی از فعالیت های بیان تهیه و در برنامه خود پخش کند.
وقتی مستند سازان این برنامه در بیان حاضر شدند اعلام کردند که...
مطابق با روال صدا و سیما مصاحبه ها را باید در مکانی انجام دهند که در پشت صحنه آن نام یا نشانی از بیان نباشد!
آنها استدلال می کردند که نمایش نام و لوگوی یک شرکت تبلیغ است و بخش بازرگانی مانع از پخش آن خواهد شد مگر اینکه هزینه آن پرداخت شود.
از آنها پرسیدیم که چرا بیان را به عنوان سوژه این مستند انتخاب کرده اند. در جواب گفتند که حضور چندین نخبه جوان در یک مجموعه و تلاش و پشت کار آنان می تواند الگوی مناسبی برای جوانان کشور باشد و باعث تقویت امید در مردم خواهد شد.
در پاسخ به آنها گفته شد که صدا و سیما هم اگر می خواهد از طریق به تصویر کشیدن ثمر دهی تلاش چندین ساله گروهی از متخصصان جوان، برنامه خود را پر کند و سهل و آسان امید بخشی کند، باید با واحد بازرگانی بیان تماس بگیرد!"1

واقعا جواب به جا و مناسبیه! نیست؟!

****************

یک چیز جالب دیگر  واکنش بیانی ها در مقابل اعلام تمایل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت همکاری در پروژه ی موتور جستجوی سلام است!...بهتره اون قسمتش رو هم خودتون بخونید: "درپایان ضمن قدردانی از حسن ظن مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و تشکر بابت ابراز تمایل آنها برای مشارکت و همکاری در دو پروژه موتور جستجو و ایمیل گروه بیان، ضمن تاکید دوباره بر عدم تمایل به این همکاری، امیدواریم هرچه سریعتر امکان دسترسی به سرویس های متعدد و متنوع پست الکترونیک امن و کارآمد داخلی برای عموم مردم فراهم و شرایطی مهیا شود تا کاربران فضای مجازی با میل و رغبت خود، ایمیل های ایرانی را انتخاب کنند.
همچنین در صورت لزوم، مشروح دلایل عدم تمایل به ارائه موتور جستجو و سامانه پست الکترونیک «هد» به سازمان فناوری اطلاعات، در آینده به اطلاع عموم خواهد رسید."2

سوال اینه که چرا  شرکت بیان این  همکاری وزارت رو نمی پذیرد؟

نمی دانم با  موتور جستجوی سلام  کار کرده اید یا نه ولی من با اون موتور و چند موتور جستجوی ایرانی دیگر کار کردم  این سلام واقعا امکاناتش عالیه و البته قراره بعضی امکانات دیگرش هم به زودی در دسترس قرار بگیره،نتایجش هم خوب بود البته  بعضی موتوره ای دیگر هم خوب بودند ولی کلا این بهتر بود شاید اگه بعدا فرصت کردم  در این مورد بیشتر بنویسم

ایمیل هد هم هر چند الان در دسترس عموم نیست ولی اونطوری که در مورد امکاناتش نوشته شده واقعا یک سرویس ایمیل عالی خواهد بود،حالا سوال دوباره تکرار می شود:چرا بیانی ها نمی خواهند پای دولتی ها به این پروژه ها باز شود؟آیا می ترسند زحمات آنها به نام اونایی که بعداآمده اند(وزارتی ها) تمام شود؟ آیا خوف آ« دارند که  با مشارکت وزارتی ها   دیگر سرعت کار و ابداعات کمتر و کمتر شود و مثلا پروژه ی دو ساله بعد 6 سال هنوز نهایی نشود؟ و یا نه می ترسند که پسوند ارزشمند ملی به آن خدمات اضافه شود  و بعد در کشاکش مراحل اداری کیفیت از یاد رود  و همه هم و غم ارائه زودرس سرویس (هر چند ناقص) باشد؟ ویا این همه هست و بیشتر نیز... که بیانی ها می گویند که ما را به خود واگذار که ما را به خیرت امیدی نیست!! و اگر اینگونه است باز سوال دیگری مطرح می شود: چرا اینگونه است؟؟!؟ و چرا  نباید حمایت دولتی  طوری باشد که مثلا بیانی ها وقتی ببینند دولت می خواهد  با آنها مشارکت داشته باشد ،به گرمی دست دولتی ها را بفشارند؟آیا این دولت نیست که باید در این عرصه اعتمادسازی کند؟

چرا مثلا  مقاوم سازی یک مدرسه دولتی دو طبقه 20کلاسه که قراردادش یک ساله بوده  با یک و نیم سال تاخیر به پایان برسد؟ در حالی که  شرکتی مثل شرکت پدیده شاندیز ساختمان هایی با آن عظمت و گستردگی را در کمترین زمان می سازد؟ آیا این مثال کوچک مدرسه  و یا مثال های بزرگ دیگر نیست که بیان را از مشارکت با دولتی ها باز می دارد؟

و حالا این شرکت بیان است که م یگوید آقایان دولتی ها  اگر ما را به حال خود واگذارید ما زودتر و بهتر تر می توانیم به اهداف مد نظر برسیم!  و گویا حق با آنها است !!البته کاش شرایط طوری بود که شرکت هایی مثل بیان هم تعدادشان زیاد بود و هم حمایت های دولتی چنان کارآمد بود(تاکید می کنم :کارآمد بود!) که آن شرکت ها نیز به خاطر بهره مندی از آن حمایت ها د ر راستای پیشرفت و گسترش ،مشتاق همکاری با دولت و استفاده از منابع گسترده آن  بودند...کاش...

---------------------------------------------------------

1:     http://bayan.blog.ir/1391/04/7-2

2-     http://bayan.blog.ir/1391/04/21

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۲/۰۱/۱۰
موسی علی نژاد

نظرات  (۳)

به نظر من کاملا کار درستی انجام دادن.
به چند دلیل:
1- با دولتی شدن این سرویس، اون ها مجبور می شدن که تمام اطلاعات کاربرا رو در اختیار اونا قرار بدن تا دولت هرکاری دلش خواست رو باهاش بکنه.
2- دولت نمی ذاشت اون ها ویژگی هایی رو قرار بدن و بیانی ها رو مجبور می کرد یک سری چیز ها رو قرار بدن.
3- به جای این که بیان رو به خاطر این کار سرزنش کنید، به دولتی فکر کنید که خراب کاری ها و گند کاری هاش گوش عالم و آدم رو پر کرده.
پاسخ:
سلام
دوست محترم،اگر مطلب رو کامل خوانده باشید متوجه می شوید که من بیان را سرزنش  نکرده ام بلکه ضمن حمایت از خدمات بیان،گفته ام اینکه بیانی ها مشارکت دولتی ها را رد کرده اند نشان می دهد که امید چندانی ندارند که این حمایت ها باعث بهتر شدن کارشان شود! و گفته ام شاید هم ترس این دارند که از سرعت ابداعات و ارائه خدماتشان کاسته شود و حتی با ارائه ی یک مثال کوچک نشان داده ام که که کار دولتی ممکن است خیلی کند پیش برود و این چیزی نیست که بیانی ها بخواهند! در کل مطلب حق را به بیانی ها می دهد  جالا اینکه چه طور شما طور دیگری متوجه شده اید ...نمی دونم چی بگم!در ضمن چند جمله در مطلب حذف و اضافه شد تا هدف روشن تر بیان شود .
زنده باشید
سلام
شرکت بیان واقعا خوب فعالیت می کنه و من خیلی راضی هستم. علت اینکه نمی خواد با دولت همکاری کنه رو باید در سیاست های کلان این شرکت جستجو کرد. (در جواب سینا موسوی که گفت: "با دولتی شدن این سرویس، اون ها مجبور می شدن که تمام اطلاعات کاربرا رو در اختیار اونا قرار بدن تا دولت هرکاری دلش خواست رو باهاش بکنه". باید گفت که دولت برای بدست آوردن اطلاعات کسی نیاز به این شرکت نداره و راهکارهای زیادی برای اینکار وجود داره).
از شما هم برای این پست تشکر می کنم.
پاسخ:
سلام
بله موافقم ،
در مورد نظر دوستمون (اطلاعات و دولت  و ...)ضمن اینکه با شما موافقم باید اضافه کنم که در جهان کنونی(فارغ از این بحث مصداقی) کسی که وارد دنیای مجازی می شود به هر حال مطمئنا اطلاعاتش دیگر فقط دست خودش نیست حالا شاید اسامی اونایی که اطلاعاتت رو در دست دارند فرق کند:دولت،شرکتت های خصوصی، ولی مهم اینه که فرد یا مجموعه دیگری نیز اینجا به اون اطلاعات دسترسی دارند و در این بین اگر قصد استفاده های جهت دار(یا سوئ استفاده)  نیز باشد مطمئن این  احتمال در مورد همه ی آنهایی که به اطلاعات دسترسی دارند می تواند صدق کند هر چند با کم و زیاد و تفاوت هایی...
خیلی ممنونم از حضورتان و نظرتان
بله، اطلاعات همیشه قابل دسترسی هستن به نحوی. اما با این حال تمامی دولت ها(و به خصوص دولت هایی مثل ایران) به دنبال داشتن نهایت نفوذ و اطلاعات رو شهروندانشون هستن و سعی در محدود کردن شدید اینترنت و بستن سایت های خارجی و جایگزین کردنشون با سایت های درجه 3 داخلی، این مُدَعا رو اثبات می کنه. بیان هم نخواسته تا با این موج که پر از دروغ و سیاست های کثیفه هماهنگ بشه. طبیعیه که این وسط دولت ضرری نمی بینه؛ اما یک پوئن مثبت رو از دست داده. در کل می خوام بگم شما هم خیلی امیدوار نباشید که شرکت های مستقل و با اخلاقی مثل بیان بخوان با دولت همکاری کنن، مگر اینکه تغییرات اساسی در دولت صورت بگیره!
پاسخ:
سلام دوست محترم
با این حرفتون موافقم که تمامی دولت ها به دنبال داشتن نهایت نفوذ و اطلاعات رو شهروندانشون هستند  و خوب در این صورت هر دولتی رو  به گونه ای شامل می شود  حالا اینکه شما دولت ایران رو خاص کردید  نظر شخصی شماست و درست و غلط و کم و زیادش خیلی جای بحث داره و ممکنه کس دیگری دیدگاهی متفاوت داشته باشه.منظورم اینه که شاید اونم دولت دیگری رو بگه :بخصوص دولت هایی مثل  آمریکا یا چین یا ...!!.و همانطور که محدودیت اینترنت  در ایران  و ... رو شاهد مدعا آوردید  یکی  هم می تونه  بگه مثلا تو خود آمریکا به عنوان سردمدار دموکراسی هم از این محدودیت ها هست البته شاید ببه نوعی دیگر ،ببینید اینکه تو آمریکا تو نت آزاد هستی هر جا بری اونم با سرعت زیاد و ... معنیش این نیست که دنبال نهایت نفوذ و اطلاعات در مورد شهروندانش نیست اتفاقا شاید تو این روش بهتر بتوان  به علایق و سلایق افراد دسترسی داشت که کجا میره دنبال چی می گرده!!چون اول کار واسه هر کی  راه بازه! ولی وقتی که شنود تلفنی تو آمریکا قانونی میشه(بعد از اینکه مشخص میشه که از قبل پنهانی دارند این کار رو می کنند!!)*
 خوب مشخصه که اینترنت رو هم حتما کنترل می کنند منتها با شیوه خاص خودشون! 
در کل هر چی تو نت هست مطمئنا می تونه دست دیگران هم بیفته و دولت و غیر دولت و شرکت عمومی و خصوصی و مستقل و وابسته نمی شناسه!اپل شرکت معروف آمریکایی یه زمانی بدون اطلاع کاربران گوشی آیفونش به صورت مخفیانه همواره موقعیت مکانی آنها رو  ثبت می کرد تا اینکه مسئله رو شد...**البته این همه که گفتم نفی کم و کاستی های دولت محسوب نمی شود و اون هم به جای خود!! خواستم دیگاه گسترده تر شود.
و اما  شرکت خلاق بیان!  دوست عزیز ما داریم فقط نظرات خودمون رو می گیم و بیانی ها دلایل خودشون رو دارند .شاید نظرات ما جزو دلایل اونها باشه یا نباشه! بیانی ها مطمئنا بر عملکرد حمایتی و اجرایی دولت انتقادات و ایراداتی دارند من  هم ضمن حمایت از خدمات بیان فکر می کنم بیان حتما دلایل قوی و مستدلی در رد پیشنهاد حمایت و مشارکت دولتی ها دارد و این حق بیانه که پیشنهادی رو قبول یا رد کنه! و من بیشتر  از عملکرد دولت پرسیدم که  چگونه عمل کرده و سابقه  حمایت هایش چگونه است که بیان این پیشنهاد آنها رو رد می کند؟چرا؟، در ضمن من هم امیدوار به همکاری بیان و دولت با شرایط  مناسب در جهت  ارتقای آ« شرکت هستم   در پایان مطلب هم گفته ام : "کاش شرایط طوری بود که شرکت هایی مثل بیان هم تعدادشان زیاد بود و هم حمایت های دولتی چنان کارآمد بود(تاکید می کنم :کارآمد بود!) که آن شرکت ها نیز به خاطر بهره مندی از آن حمایت ها د ر راستای پیشرفت و گسترش ،مشتاق همکاری با دولت و استفاده از منابع گسترده آن  بودند...کاش..."
ممنونم از نظرتان و شرمنده که این قدر زیاد نوشتم!
موفق باشید
----------------------
* منبع 1     منبع 2
** منبع


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">