هفت اقلیم

اندر احوالات هفت اقلیم از زمین و آسمان ،مردمان و شهرمان و...(از هر دری سخنی!)

هفت اقلیم

اندر احوالات هفت اقلیم از زمین و آسمان ،مردمان و شهرمان و...(از هر دری سخنی!)

هفت اقلیم

اندر احوالات هفت اقلیم از زمین و آسمان ، مردمان و شهرمان ،و هر آنچه که از شنیدنی ها و دیدنی ها و خواندنی ها مرا خوش و شاید ناخوش آید و خواهم که سخنی از آن به میان آورم ...

آخرین مطالب
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۲، ۱۱:۳۲ ب.ظ

۴

سلام

در ادامه مطلب قبلی ،به عنوان بخش دوم در این نوشته به بررسی دو موتور جستجو گر ایرانی بیاب و سلام می پردازیم.

جستجوگر بیاب biaab.ir  

بالای لوگو نوشته:بهترین ابرجستجوگر ایرانی (در سایت پیوندها با عنوان فراجستجوگر بیاب معرفی شده است)

طبق معمول واژه ی " هفت اقلیم " وارد کادر کرده و جستجو را شروع کردیم.بیاب نتایج زیادی رو پیش روی ما ردیف کرد ما هم با شوق فراوان دنبال آدرس وبلاگ خودمون گشتیم که با کمال تاسف توی بیت صفحه ی اول  نتایج خبری از هفت اقلیم کوچک و گمنام مانبود!! حالا شاید  تو صفحات بعدی بود  و ما دنبالش نگشتیم !اصلا چرا بگردیم ! چون دیده بودیم  پارسی جو تو صفحه دوم  وبلاگ ما رو آورده و اینجا تا صفحه ی بیست هم نبود !!! به هرحال کلا ظاهر این جستجوگر به دلم ننشست ! شاید به خاطر فونت بزرگش بود یا آگهی های یک شکل چپ و راستش! یا حتی به خاطر لوگوی نه چندان جذاب انگلیسی آن!

این هم بگم که بیاب رنکینگ اکثر سایت ها رو هم در مقابل نتایجش مشخص می کنه (دیگه من نمی دونم محاسبه ی رنکینگش چطوریه و از کجا آمار می گیره!).
یک چیز جالب این بود که وقتی از قسمت پایین صفحه بیاب که اسم چند موتور جستجو رو همراه با لینکشان گذاشته روی  salam.ir کلیک کردم(تصویر شماره 1) این صفحه اومد که حتی نتیجه ی جستجوی آدرس تایپ شده سلام رو هم اشتباها www.salma.ir آورده!!!این دیگر خیلی  مایه ی تعجبه!!!(تصویر شماره 2)

شاید اشتباهی صورت گرفته باشد و  یک حرف ای انگلیسی  A جابجا شده باشد ولی به هر حال چنین اشتباهی از موتوری که با عنوان فرا جستجوگر  معرفی می شود  بعید است!! در حالی که آدرس خود بیاب www.biaab.ir در موتور جستجوگر سلام خیلی راحت پیدا و نمایش داده می شود(البته به عنوان چهارمین نتیجه)( عکس شماره 3) ادامه مطلب...

 

........................................................................................................................................


جستجوگر سلام salam.ir

زیر لوگو نوشته: جستجوی هوشمند فراگیر(در سایت پیوندها با عنوان جستجوی هوشمند سلام معرفی شده است)


تعداد نتایج سلام زیاده و من نمی دونم دقیقا چقدره  چون برخلاف جاماسپ و پارسی جو  به تعداد کل یافته ها اشاره نکرده که شاید بهتر باشد این امکان نیز به این جشتجوگر اضافه گردد ولی به هر حال خوشبختانه  وبلاگ گم نام ما را در صفحه دوم به عنوان سیزدهمین نتیجه نشان داد و کلی ما رو خوشحال کرد!!
این نتیجه   در بین این چند جستجوگر بهترین نتیجه محسوب می شود. (البته در قسمت تنظیمات سلام وزن گوگل 75درصد بود و حتی وقتی 100درصد هم بود مثل زال،باز نتیجه همان بود)ولی گوگل وبلاگ ما رو در صفحه دوم به عنوان دوازدهمین نتیجه نشان داد.
به هر حال نشان طلایی این دور از مسابقات به بیان تعلق می گیرد چون این جستجو بین چند موتور جستجو گر ایرانی و داخلی بود و گوگل در پایان جهت یک مقایسه ی بیرونی پایش به میدان باز گردید!!

 

البته مثل روز روشنه که این بررسی ساده و ابتدایی من بار فنی چندانی ندارد ولی خوب برای خود من حداقل کافی بود که تا حدودی با چند تا از جستجوگرهای ایرانی آشنا شوم.با اینکه در این بررسی ساده سلام بهتر از بقیه عمل کرد ولی همانطور که پارسی جو نیز تا حدودی خوب عمل نمود و یا بیاب که سعی می کند حرفه ای باشد، همچنان امیدواریم سلام و سایر موتورهای جستجو هر روز بهتر  از دیروز عمل کنند  و ما شاهد چندین جستجوگر قوی و کارآمد ایرانی جهانی باشیم انشاءالله  .

در ضمن حالا که سلام مدال طلای مسابقات رو برد بهتره کمی بیشتر با این جستجوگر آشنا شویم. سلام کاری از گروه دانش بنیان بیان می باشد. این جستجوگر به نظرم ظاهری ساده و در عین حال جذاب و کاربر پسند دارد و در قسمت تنظیمات امکانات زیادی رو در دسترس کاربر قرار می دهد.

وحال بهتر است کمی تا قسمتی به امکانات زیاد و کاربردی موتور جستجوگر سلام اشاره کنیم

انتخاب کشوری خاص جهت جستجو در محتوای آ«ن کشورها
امکان انتخاب زبانی خاص جهت جستجو مثل فارسی،انگلیسی،عربی،ترکی،اردو،آلمانی،اسپانیایی<...
تعیین میزان  تاثیر موتور های جستجوگری چون گوگل ،یاهو،بینگ،زال و...در نتایج
تنظیم بازه ی زمانی جستجو  که عالیه
انتخاب زمینه ی  خاص جستجو مثل دانشگاهی،امنیت،دانش و...
 انتخاب نوع فایلی که می خواهید جستجو شود مثل jpg mp3 pdf avi  exe ...
حذف نتایج غیر اخلاقی  
نمایش تصویر کوچک،اوقات شرعی ،تبدیل تاریخ و ...
که البته من هنوز بسیاری از این امکانات رو آزمایش نکردم ولی این آخری ها رو من  تو نتایج ندیدم مثلا تصاویر کوچک کادرش بود ولی خود تصاویر نبودند!احتمالا چون هنوز جستجوی تصاویر سلام فعال نشده این قسمت نیز کار نمی کند(  باید اشاره کنیم که جستجوگر تصویر به زودی به  امکانات سلام افزوده خواهد شد)
به هر حال سلام اکنون نسخه آزمایشی است ولی مطمئنا با این شروع عالی روز به روز بهترتر از این نیز خواهد شد و آرزوی ما نیز جز این نیست  و باید بگویم شاید زمان آن رسیده که از جستجوگری ایرانی ( والبته عالی) استفاده و حمایت کنیم.
برای دست اندر کاران این پروژه آرزوی موفقیت روز افزون داریم.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۱/۱۳
موسی علی نژاد

نظرات  (۴)

سلام
من چند وقتی هست از سلام استفاده می کنم، درسته اشکالاتی داره اما من راضی هستم و امیدوارم هر روز بهتر بشه.
موفق باشید
پاسخ:
سلام بله حق با شماست و من هم در این بررسی ساده به این نتیجه رسیدم کاش اشکالاتش رو از قسمت پیشنهادات و گزارش خطا به مدیران بگید
 زنده باشید
سلام
تشکر از مقایسه ای که انجام دادید. من از پارسی جو استفاده میکنم. تفاوتی که پارسی جو با بقیه دارد این است که از موتور های جستجوی خارجی استفاده نمیکند و به صورت مستقل عمل میکند. به همین خاطر جای امیدواری است که بتونه کیفیتش را هر روز بهتر کند.
پاسخ:
سلام
 خواهش می کنم،
در ضمن ( طبق بررسی ساده ی من) پارسی جو خوب عمل می کنه هر چند تعداد نتایجش کمه ولی خوب نتیجه ی دلخواه رو نشون میده و اینکه گفتید مستقل کار می کنه یعنی الگوریتم جستجوی خاص خودشو داره که اینم خیلی عالیه  و امیدوارم هم پارسی جو و هم سلام و هم بقیه یموتورهای جستجوگر ایرانی روز به روز پیشرفتشون بیشتر شود
آقا سلام
من هم دنبال یه  موتور فارسی میگشتم
http://mohhmm.ir/post/252
سایت شما رو پیدا کردم.از سادگی متن شما خوشم اومد.
اینشاءالله امیدوارم  یه روزی یه حستجوگر فارسی خوب داشته باشیم که مشکلاتموم رو حل کنه نه اینکه خودش مشکل داشته باشه.
البته من فکر میکنم همه اینها جزیره هستند و یه زمانی  بوجود میان و متاسفانه دیگه ادامه نمی دن.
به هر حال  تشکر میکنم
موفق باشی.

پاسخ:
سلام
ممنون از حضور و نظرتان
بله این یه بررسی ساده ی شخصی بود خوشحالم که خوشتان آمده
بله موافقم نباید کارها شکل جزیره ای داشته باشند البته هر چه جلوتر میرویم رقابت سخت تر میشه و باید پایداری ها بیشتر بشه و خوب این سخته و باعث میشه کارهای خوبی که شروع شدند بی نتیجه رها بوند امیدوارم جستجوگرهای ایرانی به این سرنوشت دچار نشوند بخصوص سلام که من خیلی بهش امیدوارم (به خاطر تیم فعال و پویا و مبتکرش )
مطلب شما رو دیدم بررسی خوب و  همه جانبه تری انجام دادید که بابتش تشکر می کنم
موفق باشید
۲۶ مرداد ۹۲ ، ۱۱:۰۷ میلاد رضایی
«سلام» ما از همش بهتره.
پاسخ:
بله در بررسی  مختصر  و ساده ی ما این چنین بودمید که بهتر تر شود!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">