هفت اقلیم

اندر احوالات هفت اقلیم از زمین و آسمان ،مردمان و شهرمان و...(از هر دری سخنی!)

هفت اقلیم

اندر احوالات هفت اقلیم از زمین و آسمان ،مردمان و شهرمان و...(از هر دری سخنی!)

هفت اقلیم

اندر احوالات هفت اقلیم از زمین و آسمان ، مردمان و شهرمان ،و هر آنچه که از شنیدنی ها و دیدنی ها و خواندنی ها مرا خوش و شاید ناخوش آید و خواهم که سخنی از آن به میان آورم ...

آخرین مطالب
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۲، ۱۰:۲۶ ق.ظ

۵

سلام

شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بر همه شیعیان و دوستداران آن حضرت  تسلیت باد.

درسته ایام فاطمیه تمام شد ولی این حرف این شعر  ساده  ولی  پرمحتوا و تاثیرگذار ، همیشه تازه است . شعریه که تا آخرش باید خوند و اصلا خلاصه و مفید و نقطه ی اوجش  آخرشه ! هر چند ا فایل صوتی و یا تصویری این تاثیری دیگر و بهترتر دارد!

(که متاسفانه  من فایل صوتی یا تصویری رو ندارم دوستان یک خواهشی دارم از شما ،اگر فایل صوتی این شعر رو دارید (که توسط شاعرش خونده شده)  حتما لطف کرده و خود فایل یا آدرس دانلودش را بهم بگید چون  از وقتی اون  فایل رو گم کردم دنبالشم. مدت ها قبل بود که فکر کنم یکی از دوستان از شبکه ماهواره ای  سلام  ضبط کرده بود و شاعری جوان با شور و احساس خاصی این اشعار رو می خواند ولی متاسفانه نمی دونم چطور شد دیگه فیل رو گم کردم!!پس اگه کسی از شما خبری داشت ندایی دهد! یا علی)

این حدیثِ غمِ زهراست که بی خاتمه است
زخمِ خورشید بُوَد ، خطبه ای از فاطمه است

او برای هدفش چادرِ خود را سر کرد
خطبه ای خواند و دفاع از شرفِ رهبر کرد
سینه اش را سپرِ رهبرِ خود ، حیدر کرد
پشتِ آن پرده ، چه بی پرده سخنرانی کرد
پسِ دریایِ سخن صحبتِ طوفانی کرد

گفت : ستایش خدا را به تمامِ نعمش
شُکر از آن مرحمت و جود و سخا و کرمش

دختری که پدرش حضرتِ طاهاست منم
آنکه از لطفِ پدر ، ام ابیهاست منم
آنکه در ارض و سما زهرۀ زهراست منم
عصمتِ مطلقم و جلوۀ سرمد هستم
همسر شیر خدا ، دختِ محمد هستم


پدرم حاکمِ دین ، رهبرِ اسلام بُوَد
پدرم بت شکن و مجریِ احکام بُوَد
پدرم ختمِ رُسُل ، صاحبِ اکرام بُوَد
پدرم بندۀ حق ، عاشق و دلدادۀ اوست
پدرم احمدِ مختار فرستادۀ اوست


یادگارِ پدرم بین شما قرآن است
آن کتابی که به دردِ همگان درمان است
درسِ آزادگی و بندگی و ایمان است

همگی در خط اسلام و مسلمان باشید
پیرو واقعیِ عترت و قرآن باشید

آنکه بر لشکرِ کفارِ عرب غالب بود
آنکه بعد از پدرم بر همگان صاحب بود
چه کسی غیرِ علیِّ بن ابیطالب بود؟!

در اُحُد یارِ پیمبر ، علی بود علی
فاتحِ قلعۀ خیبر ، علی بود علی
ای حسودانِ علی ! غصبِ خلافت کردید ؟!
آتشِ فتنه به پا کرده ، خیانت کردید ؟!
هر چه شیطان به شما گفت ، اطاعت کردید ؟!


با علی روز غدیر بیعت و پیمان بستید
ولی اکنون ز چه رو بیعتِ خود بشکستید ؟!

بِشِنو حرفِ مرا ، پنبه در آن گوش مَکُن
صحبتِ فاطمه را هیچ فراموش مَکُن

غاصبِ حقِّ علی من به تو هشدار دهم
از همین گوشۀ مسجد به تو اخطار دهم
جانِ خود را به رهِ حیدرِ کرّار دهم

وارثِ مُلکِ فَدَک کیست ، منم یا که شما ؟!
غاصب حقِّ علی کیست ؟ تویی بی سر و پا

به دروغ از پدرم جعلِ روایت کردی
فَدَکم غصب نمودی و جنایت کردی
پشت به قرآن کرده و خیانت کردی

وعدۀ ما و تو در روز جزا میباشد
دادگاه من و تو نزدِ خدا میباشد

ای نمک دان شکنان ! نیست چنین حقِّ نمک
خُطبه ام بهرِ علی بود ، نه از بهرِ فَدَک

به طُفِیلِ سرِ من خلق شده کُلِّ فَلَک
گر فَدَک را تو بگیری به دِلَم غم ندهم
یک سرِ موی علی را به دو عالَم ندهم.

-------------------------------

خدایا به حق فاطمه(س)  با ظهور  فرزند برومند فاطمه (عج) حق های غصب شده را از ظالمین و غاصبان در تمام طول تاریخ باز ستان و به جزای اعمالشان رسان.

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۱/۲۶
موسی علی نژاد

نظرات  (۵)

ان شاالله.
سلام
شعر فوق العاده ای بود، خیلی خوشم اومد. ممنونم
پاسخ:
سلام  و ممنون از حضورتون
سلام
زیبا بود.
اگر فایلش را پیدا کردید ما را هم خبر کنید.
پاسخ:
سلام
ممنون
پیدا شد حتما 

۲۹ فروردين ۹۲ ، ۱۱:۵۴ محمد معین صادقی راد
اجرتون با حضرت زهرا س
اگه پیدا کردم حتما هم خودم استفاده می کنم و هم شما رو خبر می کنم . التماس دعا
پاسخ:
سلام
زنده باشید
من هم اگه پیدا کردم حتما خبرتون می کنم

باسلام
بسیار زیبا  و زیباتر این که هنر و ادبیات در راه خدا باشد و براستی که نیست بانویی محبوب تر از فاطمه نزد خدای متعال.
ثابت قدم باشید.

سلام
بسیار زیباست
الهی آمین
پاسخ:
سلام
ممنون
الهی آمین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">